Dokonywanie świadomych zmian na rzecz pracowników i pacjentów poprzez budowanie kultury przynależności i inkluzywności.

Abigail Epane-Osuala

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wiele organizacji podjęło bardziej bezpośrednie i proaktywne działania w zakresie kształtowania poczucia przynależności i inkluzywności – nie tylko na potrzeby polityki wewnętrznej, ale także w odniesieniu do osób, na rzecz których świadczą swoje usługi.

Firma GE HealthCare rozumie wagę tych wartości dla naszej kultury i strategii biznesowej oraz pomocy naszym pacjentom, którzy znajdują się w centrum naszej misji transformacji opieki zdrowotnej dla wszystkich.

U podstaw naszej strategii dotyczącej kultury i różnorodności leży zrozumienie, że kadrę pracowniczą powinny tworzyć osoby o różnym pochodzeniu i unikatowych perspektywach oraz że ma to kluczowe znaczenie dla świadczenia usług pacjentom, którym chcemy pomóc, na całym świecie.

Naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym każdy pracownik może odnosić sukcesy, mieć swój wkład w rozwój i kontynuować naszą historię charakteryzującą się inwencją i innowacyjnością.

Poprzez przebudowę naszego ekosystemu pracowniczego nieustannie szlifujemy talenty naszej kadry, zapewniając naszym pracownikom równe szanse i doświadczenia, a także stawiamy na rozwój umiejętności przyszłych kandydatów, by przyciągać, kształcić i zatrzymywać najlepszych specjalistów w dziedzinie opieki zdrowotnej.

Skupiamy się także na tym, by każdy głos był słyszalny, dzięki czemu możliwe jest kształtowanie poczucia przynależności i bycia wysłuchanym. Wzmacniamy kanały przekazywania informacji i rozbudowujemy nasz proces decyzyjny, by poszerzyć i uwzględnić różne perspektywy osób, które pozwalają nam analizować nowe pomysły, docierać do większej liczby pacjentów i osiągać nowe poziomy innowacyjności. Dzięki naszym grupom zasobów nowej generacji kształtujemy dla naszych pracowników na całym świecie miejsca pracy charakteryzujące się atmosferą wsparcia i zaangażowania.

Kluczową rolę w rozszerzaniu naszych wpływów odgrywa współpraca, dlatego w maksymalnym stopniu stawiamy na partnerstwo i świadomie wybieramy podmioty, z którymi chcemy się identyfikować jako organizacja. Skupiamy się na nawiązywaniu relacji z organizacjami i instytucjami, które przyczyniają się do wzmacniania dróg rekrutacji kadry pracowniczej i wspierania rozwoju pracowników.  

Dzięki zróżnicowaniu perspektyw, pochodzenia i doświadczeń oraz kulturze inkluzywności jesteśmy w stanie opracowywać nowe koncepcje, które pozwalają nam zmieniać oblicze opieki zdrowotnej. Ma to także krytyczne znaczenie dla kolejnego ważnego elementu naszej strategii, czyli rozwijania równości w zakresie zdrowia. Wiemy, że różnice w stanie zdrowia ludzi mogą być powodowane czynnikami społecznymi, ekonomicznymi oraz środowiskowymi, takimi jak niedostatek, dyskryminacja, brak dostępu do opieki zdrowotnej oraz niezdrowe warunki życia. Jesteśmy firmą z branży opieki zdrowotnej, dlatego jest to dla nas szczególnie ważne, by zatrudniać kadrę pracowniczą, która jest w stanie opracować rozwiązania umożliwiające wyrównanie szans w dostępie do opieki.

Wyeliminowanie głównych przyczyn nierówności w zakresie zdrowia ma zasadnicze znaczenie dla poprawy wyników leczenia pacjentów, zwłaszcza w przypadku osób w niekorzystnej sytuacji lub osób znajdujących się na marginesie życia społecznego. Ambicja stworzenia świata, w którym opieka zdrowotna nie ma granic, odzwierciedla ciążącą na nas odpowiedzialność usunięcia indywidualnych, społecznych i środowiskowych barier prowadzących do nierówności w zakresie zdrowia. Podejmowane wspólnie wysiłki skupiają się na budowaniu równości w zakresie dostępu do opieki kardiologicznej, onkologicznej i neurologicznej, co ma na celu poprawę stanu zdrowia ludzi bez względu na miejsce ich zamieszkania czy ich sytuację ekonomiczną lub społeczną. Wspieramy także tworzenie obowiązującej w całej firmie strategii równości w zakresie zdrowia, by podejmować zrównoważone i pozytywne działania w ramach społeczności, w których funkcjonujemy.

Każdy członek naszej organizacji ma własną rolę do odegrania w procesie przeobrażania firmy GE HealthCare w bardziej inkluzywne miejsce pracy. Poprzez skupienie się na koncepcji wzrostu i tworzeniu przestrzeni, w której każdy może zabrać głos, możemy wspólnie pobudzać innowacyjność, poprawiać wyniki leczenia pacjentów oraz w znaczący sposób angażować się w życie społeczności, w których działamy.

Abigail Epane-Osuala jest dyrektorem ds. kultury i przynależności w dziale strategii dotyczącej zasobów ludzkich w GE HealthCare.